Käytämme evästeitä räätälöidäksemme sisältöä ja mainoksia, tarjotaksemme sosiaalisen median toimintoja ja analysoidaksemme liikennettä. Lisäksi tarjoamme sosiaalisen median, mainonnan ja analytiikan yhteistyökumppaneillemme tietoja siitä, miten käytät sivustoamme. Jos jatkat sivuston käyttöä, hyväksyt evästeemme.
Tilauksen tila
Dunlop
Huomaa: hinnat koskevat renkaita ilman vannetta. Renkaiden koosta riippuen urakuviossa voi olla muutoksia.
Dunlop

Dunlop Sport Maxx RT DSROF 205/40 R18 86W XL *, runflat

Dunlop

Dunlop Sport Maxx RT DSROF 205/40 R18 86W XL *, runflat

Dunlop - Kansainvälinen rengasvalmistaja, korkeamman hintaluokan laaturengas

Renkaan koko
205/40 R18 86W XL *, runflat 
Saatavuus:
rajallinen määrä
Rengastyyppi:
KesärenkaatSo
Nopeus:
W: Hyväksytty jopa 270 km/h
EAN:
3188649821822
Tuotenumero:
R-255407
EU-rengasmerkintä:
DEX:
EU
European Production
Jos sinulla on kysyttävää tai olet huolissasi jostain, ole hyvä ja ota yhteyttä: reifen-guru​@delti.com
SVH-hinta*   315,50 €
234,09
+ 1,40 € kierrätysmaksu ha-renkaat = 235,49 €
Price per item, Incl. VAT
Maksuton toimitus**
3 - 5 arkipäivän toimitusaika***
30 päivän palautusoikeus
Yli 520 asennuskumppania Suomessa

Lisää tuote vertailuun

  • Kuvaus
  • Rengasmerkinnät
  • Tekniset tiedot

Moottoriurheilutasoinen pito ja pysähtyvyys tarjoaa dynaamisen ajokokemuksen

  • Poikkeuksellisen hyvä pito märillä ja kuivilla pinnoilla
  • Tehokas kaarreohjattavuus
  • Lyhyempi jarrutusmatka moottoritienopeuksilla

Polttoainetta säästävä rakenne Erinomainen pito Sport Maxx RT:n pito on sekä kuivalla että märällä kelillä ylivoimainen adaptiivisen seostekniikan ansiosta. Moottoriurheilua varten kehitetyt polymeerit mukautuvat tien pinnan muotoihin ja maksimoivat siten kosketuksen tien pintaan ja parantavat pitoa. Tehokas kaarreohjattavuus Nauti vakaasta käsiteltävyydestä suurilla nopeuksilla. Siirtyminen suoralta kaarteeseen sujuu joustavasti. Ulkoreunan massiiviset olkapalat lisäävät ajoneuvon vakautta ja käsiteltävyyttä kaarreajossa. Lyhyempi jarrutusmatka moottoritienopeuksilla Dunlopin innovatiiviset Short Braking -palat lyhentävät jarrutusmatkaa suurilla nopeuksilla.

Suurilla tehoilla ajamiseen suunnitellut erittäin jäykät palat lisäävät kosketusta tien pintaan jarrutuksen aikana. Polttoainetta säästävä rakenne Sport Maxx RT -renkaassa on vierintäkitkaa vähentävä kevytrakenne, mikä vähentää polttoaineen kulutusta ja hiilidioksidi päästöjä. Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio parantaa ajettavuutta ja vesiliirron vastustusta. Yhtenäinen keskiripa parantaa vakautta ja ohjaustarkkuutta. Epäsymmetrinen urarakenne tehostaa pitoa märillä ja kuivilla pinnoilla. Edut Parempi suorituskyky sekä suorilla että kaarteissa, pienempi vesiliirron riski.

Erityinen palleosajärjestelmä. Vahvistaa renkaan ja vanteen välistä yhteyttä antaen entistä täsmällisemmän ajokokemuksen. Aivan kuin käden ja ratin välinen yhteys, erityinen palleosajärjestelmä parantaa ajon hallintaa ja välittää tietuntuman poikkeuksellisen hyvin..Edut Parempi tietuntuma, vakaus ja tarkkuus.

Mukautuva seos. Moottoriurheilusta tuttuja polymeerejä hyödyntävä seosteknologia, joka mukautuu tienpinnan rakenteeseen. Renkaan tiekosketus kasvaa mikrotasolla, mikä parantaa tiekosketusta kokonaisuudessaan.Edut Huippuluokan pito ja jarrutusteho

Power Braking -jarrupalat. Poikkeuksellisen jäykät jarrupalat, jotka säilyttävät jäykkyytensä jarrutuksessa. Suuremman jäykkyyden ansiosta renkaan tiekosketus on ihanteellinen jarrutettaessa suurista nopeuksista.EdutLyhyempi jarrutusmatka, erityisesti suurilla nopeuksilla

Silica-Plus-seos. Moottoriurheilussa käytetty pintakuvion seostekniikka, jolla on erinomaiset pito-ominaisuudet, erityisesti märällä tiellä ja alhaisissa lämpötiloissa.Edut Erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen pito märissä ja kylmissä olosuhteissa; vähäinen kuluminen.

Saumaton vyö (JLB). Hybridipäällysteknologia, joka vähentää muodonmuutoksia suurilla ajonopeuksilla.Edut Huippuluokan vakaus suurilla ajonopeuksilla, tasainen kuluminen.

Maximum Flange Shield (MFS). Vanteen reunan suojajärjestelmä. Renkaan ympärillä pyörän laipan yläpuolella on MFS-järjestelmän kumiprofiili, joka luo suojaavan puskurivyöhykkeen.Edut Suojaa kalliita kevytmetallivanteita hiertymiltä.

Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio. Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio parantaa ajettavuutta ja vesiliirron vastustusta. Yhtenäinen keskiripa parantaa vakautta ja ohjaustarkkuutta. Epäsymmetrinen urarakenne tehostaa pitoa märillä ja kuivilla pinnoilla.Edut Parempi suorituskyky sekä suorilla että kaarteissa, pienempi vesiliirron riski.

Matalampi kulutuspintakuvio. Entistä litteämmän kulutuspintaprofiilin ansiosta Dunlopin uuden sukupolven renkaiden kosketuspinta on renkaan koosta ja tyypistä riippuen 4–8 % tavallista suurempi. Entistä suurempi kosketuspinta parantaa vakautta ja tietuntumaa, mikä takaa nopean ja tarkan käsiteltävyyden.Edut Parempi ajovakaus ja ohjaustarkkuus, vähemmän hampaille kulumista, erinomainen vakaus ja tarkkuus kaarteissa, ensiluokkainen pito kuivalla tiellä.

Multi Radius Tread (MRT). (monialueinen kulutuspinta) MRT-muotoilu jakaa kulutuspintakuvion kymmeneen alueeseen ja on siksi tavallista tarkempi. Paine jakautuu maakosketuspinnalle erittäin tehokkaasti. Tuloksena on entistä tasaisempi linja kaarreajossa, mikä tuottaa täsmällisemmän ja asteittaisen ohjausvasteen.Edut Merkittävästi parempi kosketuspinnan hallinta kaikissa ajo-olosuhteissa, ajettavuudessa hyvä vaste sekä märällä että kuivalla, parempi hallittavuus kaarreajossa.

Kaksoissilikaseos. Seos parantaa kiihtyvyyttä ja vähentää kulumista.Edut Erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen käsiteltävyys kesäisillä ja syksyisillä teillä; hyvä pito; kulutuskestävyys.

EU-rengasmerkintä- ja teholuokat

Euroopan unioni on EY-asetuksen N:o 1222/2009 alaisesti määrännyt, että kaikkien 1. heinäkuuta 2012 jälkeen valmistettujen auton- ja hyötyajoneuvonrenkaiden on sisällettävä EU-vakiorengasmerkinnät, jotka luokittelevat ne kolmen suorituskykyominaisuuden mukaan:polttoainetehokkuus asteikolla A–G, märkäpito asteikolla A–G ja melupäästö desibeleinä.

Tämä asetus ei koske seuraavia rengastyyppejä: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäyttöön tarkoitetut maastorenkaat, kilpa-/urheiluauton renkaat, tietynlaiset renkaat, jotka on suunniteltu parantamaan pitoa, esimerkiksi nastarenkaat, T-tyypin väliaikaisesti käytettävät vararenkaat, ennen vuotta 1990 valmistettujen autojen renkaat, renkaat, joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat, joiden vanteen halkaisija on 254 mm tai vähemmän tai 635 mm tai enemmän.
Tämän merkinnän tarkoituksena on toisaalta edistää taloudellista ja ekologista tehokkuutta liikenteessä sekä parantaa liikenneturvallisuutta, ja toisaalta auttaa kuluttajia valitsemaan sopivat renkaat varmistamalla tuotteiden tietty läpinäkyvyysaste.

Tästä huolimatta merkintää on kritisoitu siitä, että se ilmentää vain harvoja ominaisuuksia. Asiantuntijoiden mielestä renkailla on monia muita liikenneturvallisuuden kannalta tärkeitä ja oleellisia ominaisuuksia. Näitä ovat muiden muassa, mutta eivät ainoastaan, vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, käyttöikä, märkäpidon lisäksi muut ominaisuudet märillä ja kuivilla teillä sekä lumiominaisuudet.
Rengasvalmistajat esittävät, että loppukäyttäjän kannattaa edelleen pitää eri instituutioiden ja alan julkaisujen testituloksia erittäin tärkeänä tiedonlähteenä, koska niissä arvioidaan lukuisia erilaisia renkaiden ominaisuuksia.

Merkki Dunlop
Malli Sport Maxx RT DSROF
Dimension 205/40 R18 86W XL *, runflat
Renkaan leveys 205
Renkaan profiilia 40
Construction type R
Renkaan koko 18
Renkaiden kantavuusluku 86
Nopeusluokka (W)
With/Without Valve (TT/TL) Rengas vaatii sisärenkaan
Moottoripyörä Ei

*Mikäli listahinnat ovat nähtävissä, kyseessä ovat valmistajan suositushinnat.

**Hinnat sisältävät ALV:n sekä postitus- ja pakkauskulut. Suomi.
***Yli 90 % tilauksista toimitetaan asiakkaillemme annetussa toimitusajassa.